Bonsai Jałowiec – pierwsze formowanie

Druga połowa sierpnia to okres bardzo płodny dla bonsaisty.
To dobry czas na formowanie nowych drzew.

I ja spędzam ostatnio wszystkie wieczory pracując nad swoimi drzewami.
Zwłaszcza, że w tym sezonie mogę pracować już na materiale przywiezionym dwa sezony wcześnie, a który na tamten czas nie był jeszcze w kondycji tak dobrej by pozwalała wykonać pierwsze formowanie.

20130830-183157.jpg

Przekonałem się na własnej skórze, że formowanie rośliny w kiepskiej kondycji zupełnie się nie opłaca. Bo nie dość, że nic czasowo przyspieszyć się nie przyspieszy to wręcz przeciwnie.
Zanim roślina do sobie dojdzie to ” chwilę” trwa.

20130830-183645.jpg

Poznaliście te roślinę przy okazji wątku o martwym drewnie.
https://aftermywork.wordpress.com/2013/08/27/i-jeszcze-troche-o-jin/

Martwe drewno to tylko początek, sprawę formowania należało do końca doprowadzić.
Co też uczyniłem z nie krytą przyjemnością.

20130830-184328.jpg

Jak zapewne zauważyliście mój jałowiec ma dość ciekawą cześć pnia, a potem bardzo długą gałąź i dopiero na jej końcu zieleń z której można ułożyć koronę przyszłego Bonsai.
Żeby można było wygiąć taką gałąź musiałem spowodować żeby była cieńsza.

Zrobiłem to wcześniej jeszcze na początku lipca. To dobry czas na takie rzeczy. Roślina szybko zalewa rany, a uszkodzenia łatwo sie goją.

Następnie zacząłem przygotowywać gałąź do wyginania.
Owinąłem ją mokrą rafią i dodatkowo taśmą samowulkanizujacą. To bardzo ważne żeby nie zaniedbać tych czynności. Zabezpiecza to przed złamaniem gałęzi i wysychaniem ewentualnych pęknięć kory które mogą przy wyginaniu sie przytrafić.

20130830-185312.jpg

Następna czynność to oczyszczenia i zadrutowanie gałęzi i możemy układać koronę.

20130830-185747.jpg

20130830-185808.jpg

20130830-185823.jpg

20130830-185835.jpg

20130830-185855.jpg

To będzie za kilka sezonów bardzo przyjemne drzewo🙂

Skomentuj

