Jak ze śmietnika stałem sie gwiazdą ogrodu – jałowiec Bonsai

To kolejny jałowiec z mojej kolekcji. Dodatkowo jest z nim związana śmieszna anegdota.
Ale o tym pózniej.

Fajnie jest kupić coś co sie nam podoba i spełnia nasze oczekiwania. Fajnie byłoby dostać piękne Yamadori pozyskane w górach. Po którym na pierwszy rzut oka widać trudy życia w ciężkich warunkach.

Fajnie …

A co powiecie na to ?
Co jeśli przechadzajac sie po sklepie ogrodniczym znajdziecie coś takiego ?

20130527-173614.jpg

Przepraszam,to słabe zdjęcie zrobione dwa lata temu na wiosnę komórką.

Przedstawiam jałowca którego znalazłem kiedyś w centrum ogrodniczym na tzw. promocyjnej grządce pod ogrodzeniem. Roślina bez wątpienia skazana na śmierć.

Bo kto chciałby to kupić…? Sam jestem zaskoczony w jaki sposób doszło do tego, że ja go zakupiłem ale tak sie stało.

Oczywiście jak sie domyślacie kosztował grosze.

Nie była to pierwsza moja roślina z tzw. Promocji.
I tu śmieszna anegdota.
Pani ekspediętka przy kasie nie wytrzymała tym razem i z politowaniem zapytała:
Proszę niech mi Pan powie co Panu podoba się w tej roślinie ?
Wierzcie mi, że to wyczekiwanie na odpowiedź wymalowane na jej twarzy było niesamowite. Jednocześnie mina zdradzała fakt, że ona sama nie jest w stanie wymienić najmniejszego powodu który mógłby ja skłonić do zakupu właśnie tej rośliny.

Współczuła mi i było to widać, że jest tyle pięknych roślin, a ja tę wybrałem i przyniosłem do kasy.

Przyznam się, że nie wiedziałem sam co mam wtedy odpowiedzieć. Wiedziałem też, że jeśli nawet odpowiem jej co jest powodem, nie zrozumie.

Odparłem tylko:
Odpowiem Pani za 2-3 sezony i tylko się uśmiechnąłem.

I faktycznie, przyznacie, że drzewko zmieniło się nie do poznania.

20130527-174624.jpg

Z rośliny wyrzuconej na śmietnik stało sie jedną z ładniejszych roślin w moim ogrodzie.

To dodatkowa wartość i satysfakcja. Tym bardziej, że dzisiaj Pani przy kasie nie patrzyła by już na te roślinę z politowaniem, a na mnie jak na szaleńca.

Bo mój jałowiec z ogrodniczego śmietnika wygląda dziś tak.

20130603-060020.jpg

Mamy oczywiście przed sobą jeszcze kilka sezonów intensywnej pracy ale juz teraz mogę pokazać go bez wstydu gościom odwiedzającym mój mały ogród.

A i ja sam patrzę na niego z nieskrywaną satysfakcją mając w głowie obraz z początku naszej znajomości.

One response to “Jak ze śmietnika stałem sie gwiazdą ogrodu – jałowiec Bonsai

  1. Nie mogę się powstrzymać od nieskomentowania😀 Fantastyczna przemiana. A najbardziej to chciałbym zobaczyć teraz minę sympatycznej Pani ze szkółki:D

Skomentuj

