Czemu właśnie Bonsai ?

DSC01663

Bonsai to jest kolejny element mojej zwariowanej zajawkowej układanki.
Kiedyś, jeszcze kilka lat temu zostało mi to zaszczepione przez mojego Tatę.
Nawet nie wiedziałem że byłem „nosicielem” tego bakcyla. Dopiero w momencie wspomnianej już przeprowadzki, nastąpił rozwój tego zainteresowania i wyciągnęło mnie na dobre.

Nie będę wam przytaczał co to jest Bonsai, żeby was nie zanudzać. Chętni znajda to bez problemu w internecie.

Dla mnie sztuka stylizacji i uprawy drzew Bonsai to kolejna możliwość tworzenia czegoś oryginalnego. Jednocześnie jest to spore wyzwanie dla wyobraźni i umiejętności manualnych.Trzeba być świadomym ogrodnikiem, ale również kreatywnym artystą.

W skrócie chodzi w tym o to żeby poprzez odpowiednie kształtowanie i uprawę rośliny. Przedstawić w niewielkiej donicy fragment natury z niemal zegarmistrzowską dokładnością. W dodatku przedstawiane drzewo powinno wyglądać jakby rosło już wiele lat. Nie jest to łatwe co dodatkowo kręci.

Pozwala tworzyć i kształtować roślinę od pnia po najdrobniejszych gałązek. Poprzez jej stylizację możemy opowiedzieć historie rośliny którą uprawiany. Historię którą sami dla niej wymyśliliśmy. To długotrwały proces.

Wymaga systematyczności i konsekwencji. Nie są to moje mocne punkty, więc pomagamy sobie nawzajem ja i moje drzewa.
Ja o nie dbam, a one uczą mnie cierpliwości i pokory.Dają odpoczynek, przenoszą w świat który żyje ciszej i wolniej.

Kilka zdjęć które zrobiłem na wystawie drzew bonsai w Czechach i Belgii.

DSC0165920130111-101730.jpgDSC02122027

Skomentuj

