Bonsai Jałowiec Sabiński – kto by pomyślał

Chciałbym tym razem przedstawić wam kolejne moje drzewo.                                                                                                                                            Jałowiec sabiński, drzewo powstałe z materiału pozyskanego ze starych nasadzeń szkółkarskich.

Może czasem w Waszej okolicy istnieją szkółki działające  od lat. Zwłaszcza chodzi mi o takie które zajmują się  nie tylko sprzedażą ale głównie produkcja roślin na sprzedaż.W takich to miejscach bardzo często można znaleźć rośliny posadzone dawno temu do gruntu by przyspieszyć ich wzrost, a o których zapomniano i tak sobie rosną dla przykładu od lat dwudziestu.

Podgryzane przez sarny i zające. Często uszkodzone przez śnieg i szkodniki ale „twarde” i mimo przejść w dobrej formie.

Tam właśnie warto zawitać by spotkać swoje przyszłe drzewo Bonsai.
Historia tej rośliny nie jest jakaś dramatyczna, nie jest to tez roślina wiekowa choć ma już swoje lata. Powiedzmy, że w wieku dojrzałym ;-)

Tym razem mógłbym spokojnie darować sobie opis i  pozostać przy zdjęciach historia sama się opowiada :-)

20130606-113909.jpg

Uśmiecham się tylko pod nosem oglądając te pierwsze zdjęcia i jestem pełen uznania dla mojej żony.
Bo co ona biedna mogła sobie o mnie pomyśleć kiedy takie coś do ogrodu zacząłem znosić…

materiał na bonsai

Nic dobrego … :-)

gałąź na jin

A ile się nagadałem jakie to będzie piękne. Wariat jak nic, wariat… !

Ale zabrałem się do pracy nad tym „cudem” zanim jeszcze zaczęła radzić się specjalistów.

prebonsai

Po tym co zobaczyła po pierwszym formowaniu tego jałowca odniosłem wrażenie, że była o mnie spokojniejsza. Może diagnoza wariat nie była już dla niej taka jednoznaczna.

prebonsai

Dało się zauważyć, że kolejne sezony przynosiły już tylko ulgę. A mój jałowiec rósł i był coraz piękniejszy.
Z miesiąca na miesiąc coraz wyraźniej dawał odczuć, że staje się drzewkiem Bonsai.

A tej wiosny otrzymał nową donicę i stoi na swoim słupku w ogrodzie z dającą się wyczuć pewnością siebie.

bonsai jałowiec sabiński

bonsai jałowiec

I podobnie jak jego twórca jest dojrzały, znalazł swoje miejsce i niczego już nie musi udowadniać. :-)

Pozostaje tylko cieszyć się i dbać by ciężka praca nie poszła na marne.

bonsai jałowiec

martwe drewno Jin

Jin - bonsai jałowiec

Bonsai Jałowiec Sabiński

Ok, zgadzam się trochę z tym ostatnim zdaniem popłynąłem :-) ale zgodzicie się, że to pozytywna metamorfoza.

NA POCZĄTKU…

20130606-113909.jpg

TERAZ

20130606-121834.jpg

Ktoś może zapytać co tak kręci w sztuce Bonsai ? …

Dodaj komentarz

